Voedselbank Nijmegen zet samen met Pro Art een “Creatieve Actie” op touw

De Coronacrisis duurt nu al een jaar en zoals het er naar uit ziet is het nog niet voorbij. Nu, eind februari, zijn de zware Corona maatregelen maatregelen nog steeds van kracht.
Bij veel ondernemers is de bodem van de portemonnee ondanks overheidssteun bereikt of in zicht, pensioenen zijn opgegeten en banen worden geschrapt.

Het ziet er naar uit dat vele mensen in de komende tijd met financiële problemen komen te zitten en misschien wel een beroep moeten doen op de voedselbank. Veel meer mensen dan normaal gesproken het geval zou zijn.
De voedselbank wil ook deze nieuwe stroom mensen, die hulp nodig hebben, kunnen blijven voorzien in hun basisbehoefte.

Samen met Pro Art kunstenaarsbenodigdheden uit Nijmegen wil de voedselbank door middel van een “creatieve uitdaging” zorgen voor een financiële injectie.
Het doel is dat mensen die als gevolg van de Coronacrisis een beroep moeten doen op de voedselbank ook daadwerkelijk geholpen kunnen worden.

De “creatieve uitdaging” van Pro Art kunstenaarsbenodigdheden werkt als volgt:

Elke klant van Pro Art ontvangt bij een aankoop een schilderdoekje.
Men wordt gevraagd om op deze doekjes van 15cm x 15 cm (tegeltjes) uitspraken, spreekwoorden of uitdrukkingen te schilderen of te tekenen, voorzien van een eigen decoratie daar om heen. Deze uitdrukkingen mogen zeker betrekking hebben op het afgelopen corona- of politiek jaar.
Originaliteit staat hierbij hoog in ’t vaandel.

Qua materiaal is alles toegestaan: Potlood, marker, olieverf, acrylverf, waterverf, houtskool, bedenk het maar!

Deelnemers zenden een foto van hun creatie in via de mail info@pro-art.nl.
Meer informatie over deze actie is te vinden op de website: https://proart.nl/creatieve-uitdaging/

Aan het einde van de actie, 30 april 2021, beoordeelt een vakkundige jury de ingezonden werkstukjes. De jury zal bestaan uit o.a. diverse kunstenaars, medewerkers van Pro Art en een taalkundige.
De creaties worden beoordeeld op: Originaliteit, creativiteit, gebruikte materialen en andere disciplines.

Van de “winnende” 10 – 20 doekjes worden (met toestemming van de makers) reproducties gemaakt op originele tegeltjes. Deze tegeltjes worden te koop aangeboden. De opbrengsten van de verkoop (onder aftrek van kosten) komen ten goede aan de voedselbank.

Het doel is ca. 2000 tegeltjes in en om Nijmegen te verkopen voor een prijs tussen de € 15,00 en € 20,00.

Helpt u ons dit doel te bereiken??

Doe dan mee !!!
Op de website van Pro Art (www.pro-art.nl) staat alle informatie (link: creatieve uitdaging).
Op deze website wordt ook de voortgang van dit project bijgehouden.

Pro Art Kunstenaarsbenodigdheden
Van Welderenstraat 47
6511MC Nijmegen

Conactpersoon:
Lex Diekstra
06-22452115
info@pro-art.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Enter Captcha Here : *

Reload Image